3.11.08

Resumé v.43 & v.44

Shit vad dålig jag är på att blogga! Får ta två veckor i ett inlägg helt enkelt!

Förra helgen började med en mycket trevlig mindre formell tillställning här hemma i residenset då herrarna Hyvärinen, Hedberg och Andersson tittade förbi. Juha (som inte hade en aning om att Jonas skulle kommma) fick en smärre hjärtattack när Jonas (som anlänt tidigare och tagit sin tillflykt till vattenklosetten) plötsligt uppenbarade sig för sällskapet. Sällan har en sådan glädjeyttring skådats! Kvällen fortskred och drycken i glasen avnjöts med stort välbehag. Tyvärr blev Jonas tvungen att dra sig tillbaka relativt tidigt pga, enligt honom, ett plötsligt börsfall. Resten av oss tackade Jonas för visat intresse och fortsatte kvällen med ett mål mat. Vi avrundade kvällen med det småborgerliga nöjet kallat "TV-spel" där Juha skördade stora framgångar och var inte blyg med att påpeka detta för mig och Emil. Det säger nog mer om Juha än om mig och Emil.. Jag tackar mina kamrater för ytterligare en väl genomför sammankomst!
Resten av helgen spenderade jag och min kära hos våra familjer med god mat och dryck.
Måndagen ägnade jag och Malin åt att uppfostra hennes systerson på bästa tänkbara sätt. Vid ett års ålder har han nu äntligen lärt sig knyta sin egen kravatt! Varmaste gratulationer kära Wilmer!


Denna helg spenderades i en nybyggd kultur & idrottsanläggning i Uppsala. Jag låter resultaten tala för sig själv!

Enköpings IS - Bro IK 7-0
Enköpings IS - Arlanda 4-1
Enköpings IS - Vi Vill FC 2-0
Kvartsfinal: Enköpings IS - Vattholma IF 5-0
Semifinal: Enköpings IS - Dalkurd FF 3-1
Final: Enköpings IS - Skuttunge 9-0


1 kommentar:

Anonym sa...

Mina varmaste gratulationer till de fräna sportresultaten.